2020.03.16. - Első nap

Ma volt még arra lehetőség, hogy a gyerek iskolájában gyorsan összeszedjem a dolgait. Szerintem nem volt 2 perc, amíg bent voltam.

Első bevásárlás...

Azt kell mondanom, hogy kellemes meglepetés volt az árukészlet, mert szinte mindenből volt a boltban, ha nem is teljes feltöltéssel, de volt zöldség, gyümölcs, tartós élelmiszer. Persze ma is láttam olyanokat, akik a bevásárlókocsikat púposra pakolták, de remélhetőleg ez a jövőben változni fog. Összesen két embern láttam maszkot és azt vettem észre, hogy az emberek viselkedése nem, illetve nem sokat változott. Ugyanúgy rámálltak a sorban és a polcoknál is, mint normális időkben. Azon is elgondolkodtam, hogy mi a jobb, ha a látványpékségnél saját kezemmel veszem el a pékárút vagy az odakészített fém szedővel. Végül úgy döntöttem, hogy nem ott veszek pékárút.

A pékségben már vegyesebb volt a kép, ott - szerencse a reform étkezésünknek - minden olyan pékárú volt, ami a következő napokra kell nekünk. Vizes zsömle/kifli már persze nem volt 10:00 körül, ezt sérelmezte is az előttem álló hölgy. Mondjuk azután, hogy elmondták neki, hogy az van, amit lát, nem is értem, hogy mi volt a gondja.

A bevásárlásnál amúgy egy saját protokolt vezettem be, ami a következőkből áll. Szétválasztom a bal kezem és a jobb kezem által végzett "feladatokat", azaz a bal kezemmel pakolom a dolgokat, a jobb az nem ér semmihez, ami a boltban van. A bevásárlás végén pedig a kocsiban jön egy kézfertőtlenítés. Nem bombiztos, de ki tudja, ha pont ez kell ahhoz, hogy ne kapjuk be, akkor miért ne.

Otthoni munka

Mivel már korábban is dolgoztam egy-egy napot otthonról, ezért e fajta munkavégzés nem volt új számoma. Azért persze furcsa volt, hogy most mindenki otthonról volt. A gyerekek hagytak dolgozni, nem rohangáltak be hozzám és még a szokásos, napi sajtótájékoztatót is meg tudtam nézni zavartalanul.

Otthoni élet

A gyerekek már most elkezdtek unatkozni, ami abból is látszik, hogy egyre többet vitatkoznak. Az már most látszódik, hogy azzal, hogy én napközben dolgozom, a feleségem pedig diplomamunkát ír, a gyerekeket valami olyan feladatokkal kell lekötni, ami 15 percnél tovább leköti őket és persze nem nézhetnek Tv-t egésznap... Na, de majd csütörtöktől jön a digitális oktatás, az lesz a szép világ.. 

Ennivalóval ugye nincs gond (még), hiszen egy jól sikerült bevárlás sorozat áll a hatunk mögött, mondjuk bitang sokat költöttünk, de ezek az indulóköltségek és csütörtökig nem is tervezem, hogy kilépünk a kapun.

Ebédre csináltam egy reform zöldborsó főzeléket virslivel és tükörtojással, ami egész jól sikerült volna, ha nem kell elmennem a telefonomért és nem kap oda kicsit a borsó.

Az idilbe egyedül a szomszéd építkezés állandó ütvefúrózásának hangja zavar bele. Inkább most, mint a 4. héten... 

Környezet

Jelenleg senki nem mutatkozik semmiféle tünet, viszont két külföldön élő ismerős is arról számolt be, hogy nem a legjobban érzi magát. Láz, izomfájdalom, hátfájás, stb, stb.